Logo

Vi underhåller stadsnätet och uppgraderar teknisk utrustning

För att framtidssäkra fibernätet och kommande leveranser av bredbandstjänst kommer vi att uppgradera vår tekniska utrustning. Under arbetet kommer ett driftavbrott att ske på din bredbandstjänst från Sandnet.

För att framtidssäkra fibernätet och kommande leveranser av bredbandstjänst kommer vi att uppgradera vår tekniska utrustning. Under arbetet kommer ett driftavbrott att ske för kunder som har bredbandstjänst från Sandnet.

Uppgradering för dig som kund i Storvik

Arbetet påbörjas i Storvik där vårt arbete pågår 18 mars-12 april måndag till fredag mellan klockan 8:00-16:00. Någon gång under den perioden kommer kunder i Storvik som har bredbandstjänst omfattas av ett driftavbrott.

Uppgradering för dig som kund i Stensätra

Arbetet fortsätter sedan i Stensätra där vårt arbete pågår 22 april -10 maj måndag till fredag mellan klockan 8:00-16:00. Någon gång under den perioden kommer kunder i Stensätra som har bredbandstjänst omfattas av ett driftavbrott.

Fungerar det inte efter uppgraderingen?

Fungerar allt inte som det ska efter driftavbrottet – testa att starta om fiberboxen och din router genom att dra ur strömkabeln och vänta 10 sekunder innan du stoppar i den igen. Om det ändå inte fungerar är du välkommen att felanmälan via våra e-tjänster eller kontakta vår support tel. 026-24 21 21.

Driftinformation

Varje område som berörs kommer få information i förhand. En driftinformation om varje enskilt område publiceras och uppdateras under arbetets gång.

Driftinformation - Sandnet

Vad händer just nu?

Uppgraderingar pågår i Storvik och vi informerar kunder i Stensätra om kommande uppgraderingar. Därefter följer fler områden som får information allt eftersom vi förbereder inför kommande uppgraderingsarbeten. Vi uppdaterar denna sida löpande.

Mer information

Har du frågor om vårt underhållsarbete och hur du påverkas är du välkommen att kontakta vår Kundservice.

Senast uppdaterat