Felanmälan och support
Om du upplever störningar eller problem med din bredbandstjänst så kan du med hjälp av våra e-tjänster felsöka din uppkoppling.
Du kan enkelt felsöka med hjälp av våra e-tjänster om du upplever problem med din bredbandsuppkoppling. Välj den felanmälan som passar det problem du upplever och legitimera dig med ditt BankID.
Det finns även möjlighet att ta kontakt med Sandnet Tekniska Support för felanmälan via chatt eller telefon - de hjälper dig med felsökning och en eventuell felanmälan.
Enkla tips på felsökning
- Finns någon känd driftstörning i ditt område?
Skulle det finnas en pågående driftstörning är vi ute och avhjälper avbrottet. Avvakta då med din felanmälan tills att felet är avhjälpt. Skulle problemet kvarstå så kan du påbörja din felsökning.
Kontrollera Driftinfo - Testa koppla in din nätverkskabel direkt från datorn till i uttaget i väggen eller i fiberboxen beroende på vilken uppkoppling du har.
Största felkällan till dålig eller utebliven uppkoppling är oftast routrar och liknande. - Kontrollera din hastighet. Gör ett hastighetstest på speedtest.se Länk till annan webbplats., bredbandskollen.se Länk till annan webbplats. och fast.com Länk till annan webbplats. för att säkerställa att din uppkoppling inte ger missvisande resultat från någon utav mättjänsterna. Vid felanmälan till vår support, meddela då gärna dina reslutat samt vilken tid på dynet som du upplever dålig hastighet.
- Starta om dator och all kringliggande utrustning såsom router eller fiberbox som kan påverka din uppkoppling.
Så här gör du en felanmälan:
- Besök vår sida för Självservice och välj det du vill felanmäla. Här finns möjlighet till snabbsök om du är osäker på vilken e-tjänst du ska välja.
- Logga in med ditt BankID för att påbörja din felanmälan, följ stegen och skicka in din felanmälan till oss. Tänk på att det måste vara personen som står på avtalet med oss som loggar in med sitt BankID.
- När vi mottagit din felanmälan kan du följa och få aviseringar vid uppdateringar i ditt ärende via mejl och sms.
Genom att logga in på Mina Sidor för Självservice (inte Sandviken Energi Mina Sidor) kan du följa, se aktuella och avslutade ärenden samt skapa ny felanmälan.
Självservice - Sandviken Energi Länk till annan webbplats.
Kontakt och öppettider
Sandnet Tekniska Support har öppet alla dagar mellan klockan 07.00-23.00
Telefon 026-24 21 21
Chatt: Välkommen att chatta med vår support!
Chatten är öppen alla dagar mellan klockan 07.00-23.00.
Servicefönster
Natt mellan söndag-måndag klockan 23.00-05.00 två gånger i månaden öppnas möjligheten för ett servicefönster för Sandnet. Denna tid kan utnyttjas för underhåll av utrustning i Sandnets nät.
Sandnet äger rätt att tillfälligt stänga av förbindelsen eller vidta åtgärder som påverkar tillgängligheten till stadsnätet om det är påkallat av tekniska-, underhålls-, drifts- eller säkerhetsmässiga skäl.
Senast uppdaterat