Hur går det till när du felanmäler?

Kom ihåg att alltid ha ditt kundnr hos Sandnet, Sandviken Energi AB, tillgängligt när du kontaktar Sandnet Support.

När du kontaktar Sandnet Support ställer vi ett antal rutinfrågor för att bilda oss en uppfattning om ditt ärende.

Om du upplever problem som eventuellt kan lösas med en gång berättar vi hur och ger dig enkla råd för felsökning.

Om problemet kvarstår uppprättar vi ett ärende där tekniker kommer att titta närmare på just din anslutning. När ärendet i första hand gäller en privat anslutning och går vidare till tekniker tas ärendet omhand på närmaste arbetsdag och man gör först en bedöming av problem, därefter kontaktas alltid den kontaktperson som lämnats för ärendet med en lösning eller för fler frågor för att vi ska kunna avhjälpa problemet.

Om åtgärder behövs hemma hos dig kommer kontakt att tas för ett hembesök. Oftast löser vi dina problem med anslutningen genom telefonkontakt när du är i hemmet. Det finns fall då det är fel på kundens utrustning, men också tillfällen då vi har fel i vår kommunikationsutrustning.

Att tänka på

Innan du tar kontakt med supporten är det bra om du testar med en dator direkt in i ADSL-modemet, uttaget i väggen eller i fiberboxen beroende på vad du har för uppkoppling. Största felkällan till dålig hastighet eller utebliven kontakt alls är oftast routrar och liknande.

Ha också ditt kundnummer för Sandnet/Sandviken Energi tillgängligt för snabbare service.

Facebook och hemsida

För att hålla dig uppdaterad om våra driftstörningar, besök hemsidan eller vår sida på Facebook. Det går också bra att kontakta Supporten direkt.


Senast publicerad: 2015-12-10

Kontakta supporten

Öppettider

Alla dagar mellan kl. 07:00-23:00

Telefon

026-24 21 21

E-post

support@hos.sandnet.se

Chatt

Välkommen att chatta
med vår support!

Chatten är öppen alla dagar
mellan kl. 07:00-23:00.