Administrera ditt SESAM-abonnemang

När kontraktet är ditt för en lägenhet inom Sandvikenhus har du möjlighet att teckna ett bredbandsabonnemang med Sandnet som operatör i SESAM, Sandvikenhus bredbandsnät. Du administerar ditt abonnemang själv på Sandvikenhus hemsida.

Nytt bredbandsabonnemang

Du kan teckna bredbandsabonnemang från vilket ställe du vill, det enda som krävs är en internetuppkoppling. Du kan även göra det i din lägenhet även om du inte har beställt bredband än, du behöver då koppla din dator med en nätverkskabel till nätverksuttaget som finns i din lägenhet. När du öppnar en webbläsare kommer du enbart till SESAM bredbandsportal.

När du kommer till SESAM bredbandsportal loggar du in med dina användaruppgifter som du har från Sandvikenhus (samma som man söker lägenhet med). I princip går det till som så att man väljer operatör och typ av tjänst, klickar ok och du är ute och surfar med den operatör du valt. Eventuellt behövs en omstart av datorn.

Avsluta bredbandsabonnemang

För att avsluta ditt bredbandsabonnemang genom SESAM och Sandnet loggar man in i Mina sidor på Sandvikenhus hemsida och administrerar sitt bredbandsabonnemang. Normalt är det 1 månads uppsägningstid för denna typ av bredband.

OBS! Sägs kontraktet för lägenheten upp, avslutas även bredbandet automatiskt vid detta datum. Det betyder att du behöver inte gå in och säga upp bredbandsabonnemanget om du önskar avsluta bredbandet i samband med lägenhetskontraktet sägs upp.

Flyttar inom Sandvikenhus

Om du flyttar inom Sandvikenhus avslutar du abonnemanget på gamla adressen (bredbandet avslutas automatiskt när lägenhetskontraktet avslutas) och tecknar ett nytt abonnemang när du flyttar in i den nya lägenheten (när det nya lägenhetskontraktet är aktivt). Se ovan för mer information.

Senast publicerad: 2014-03-31

Sandvikenhus bredband

Du som har bredband via Sandvikenhus beställer och administrerar ditt bredband genom Sandviken Energis tjänsteportal portal.stadsnat.sandvikenenergi.selänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Första gången du besöker portalen registrerar du dig som användare.

Observera!
Om du har särskilda personuppgifter ska du inte registrera dig i  Sandviken Energis kundportal utan du ska istället vända dig direkt till Sandnets kundservice på telefon 026-24 16 00 som hjälper dig med din beställning.

Mer information finns på sandvikenenergi.se/stadsnatlänk till annan webbplats