Uppdatering och förnyelse av allmänna avtalsvillkor

Sandnet har byggt fiber och levererat tjänster till dig som kund under många år och nu är det dags att uppdatera och förnya våra avtalsvillkor. Detta betyder att tidigare avtal ersätts med nya avtalsvillkor från och med 1 juni 2019. När det gäller nya kunder gäller avtalsvillkoren från och med den 1 mars 2019.

Vad betyder det för dig som kund?

Uppdatering tydliggör vårt arbete kring skyddet av kunduppgifter genom att vår Integritetspolicy nu även är kopplad till avtalsvillkoren, vilken specifikt upplyser om hur vi behandlar dina lämnade personuppgifter så att du som kund ska kunna känna dig trygg. Vi har också gjort det än tydligare vilka dina rättigheter och hur du som kund ska göra om du vill ångra en beställning i Information om ångerrätt.

Ändringarna innebär också att våra allmänna villkor ännu tydligare beskriver vad som gäller för dig som privatkund till följd av konsumentskyddande lagstiftning och följer Konsumentverkets vägledning till företag inom branschen.

I och med de nya allmänna villkoren har vi samma allmänna villkor gentemot våra anslutna kunder som är bostadsföreningar och mindre företag, för att kunna behandla alla våra kunder så lika som möjligt.

De nya villkoren innebär ingen höjning av nuvarande avgifter och det kommer inte att märkas någon skillnad i de tjänster som du har hos oss.

Mer information

Nedan finner du länk till de nya villkoren. Vid eventuella frågor kan du kontakta vår kundservice på telefon 026-24 16 00.

Allmänna villkor FastighetsanslutningPDF

Allmänna villkor NättjänsterPDF

(Villkoren avseende våra tv-tjänster berörs inte av uppdatering och förnyelsen).

Publicerad: 2019-03-01 09.39