Driftstörningar som har drabbat boende hos Sandvikenhus

Under november har det varit driftstörningar i delar av Sandvikenhus bredbandsnät där kunder, oavsett tjänsteleverantör, har blivit drabbade.

De driftstörningar som inträffat har berott på flera orsaker. Delar av Björksätra påverkades av en avgrävd fiberkabel, så kallade "överbelastningsattacker" har skett mot nätet, samt att en specifik modell av nätverksutrustning har slutat fungera som den ska efter ett strömavbrott. Felen har många gånger yttrat sig väldigt sporadiskt vilket gjort att felsökning och felavhjälpning har varit väldigt svårt.

Ovanstående fel har självklart haft högsta prioritet och det har arbetats med felsökning och avhjälpning dygnet runt. I samband med detta har det också arbetats med att säkerställa hur liknande problem ska undvikas i framtiden.

Om du som är kund hos oss fortfarande har problem med internetanslutningen är det viktigt att du tar kontakt med vår tekniska support och felanmäler detta. Du kan ringa på telefon 026-24 21 21, chatta på sandnet.se/support eller mejla till support@hos.sandnet.se. Vi har öppet alla dagar mellan kl. 7.00-23.00.

Support - Sandnet

Vi ber om ursäkt för de problem som dessa störningar har inneburit.

Publicerad: 2016-12-11 17.23