Sandnet e-posttjänst upphör 19 december 2019

Viktig information för såväl privatpersoner som företag som har en e-postadress som slutar på @hos.sandnet.se

Du kommer inte längre kunna ta emot e-post från och med 19 november 2019.

Från och med den 19 december 2019 kommer du heller inte kunna skicka e-post.

Din @hos.sandnet.se-adress kommer att upphöra 19 december 2019.

Du bör därför skaffa en ny e-postadress så snart som möjligt. Önskar du vidarebefodra mejl till din nya e-postadress, så rekomenderar vi att du gör detta snarast för att inte förlora någon information. Efter det angivna datumet kommer du inte längre kunna logga in och dina tidigare meddelanden raderas.

Det finns många kostnadsfria e-posttjänster för dig att välja på som till exempel gmail.com, outlook.com och icloud.com.

Innehåll på sidan

Viktiga steg att göra

  1. Ändra till din nya e-postadress på de ställen där du tidigare uppgivit din @hos.sandnet.se-adress som till exempel myndigheter, skola, nyhetsbrev med mera.

  2. Informera dina vänner, bekanta om din nya e-postadress

  3. Ändra din e-postadress till onlinetjänster så som TV, spel, Apple-konto med mera.

  4. Du bör även tänka på att ändra e-postadress för eventuella skrivare, scanners och övervakningskameror som skickar information till din @hos.sandnet.se-adress.

Därför stänger vi ned e-posttjänsten

I takt med teknikens snabba framsteg blir tjänster som e-post allt mer sårbara för attacker och intrång utifrån. Hanteringen av e-posten har också blivit mer komplicerad och kostnadskrävande, speciellt när det gäller att motarbeta spam. Det krävs mycket resurser i form av tid och personal för att driva en driftsäker och pålitlig e-posttjänst. Vi kan inte längre garantera att vår e-posttjänst uppfyller dessa krav.

Som en liten aktör har vi inte den kapacitet som behövs för att på ett bra sätt upprätthålla och utveckla tjänsten, samt ge dig som kund den service och säkerhet som krävs. Därför väljer vi att upphöra med denna tjänst den 19 december 2019.

Vi hjälper dig

För mer information och vägledning om hur du går tillväga för att spara ned meddelanden (mejl) och kontakter.

Teknisksupport: 026- 24 21 21

E-post: support@sandnet.se

Du kan även använda chattfunktionen här på sidan. Supporten är öppen alla dagar kl. 07-23.

Frågor och svar

Hur länge kan jag ta emot e-postmeddelanden till min @hos.sandnet.se-adress?
Hur länge kan jag skicka e-postmeddelanden från min @hos.sandnet.se-adress?
Vad händer med mina e-postmeddelanden som ligger kvar efter den 19 december 2019?
Vad händer med e-postmeddelanden som skickas till mig efter den 19 november 2019?
Hur exporterar jag kontakter ur webmail.sandnet.se?
Hur importerar jag befintliga e-postmeddelanden till mitt nya e-postkonto?
Hur exporterar jag mina befintliga mejl från webmail.sandnet.se?
Kommer vi att sänka priset nu när vi tar bort e-posttjänsten?
Hur vidarebefodrar jag automatiskt nya mejl som kommer till min @hos.sandnet.se-adress till min nya mejladress? (Skapa forward-adress)

Senast publicerad: 2019-10-15