Rätt serverinställningar krävs för e-post

Upplever du problem med e-posten? Se till att du har rätt serverinställningar för ingående och utgående e-post.

Sandnet bytte för några år sedan serverinställningar för ingående och utgående e-post. De gamla inställningarna har fungerat ända fram till nu varför flera av våra kunder som behållt gamla inställningar upptäcker att e-posten inte fungerar som vanligt.

Ändra till korrekta serverinställningar för e-posten

För att din e-post ska fungera måste du ha rätt serverinställningar för utgående och ingående e-post i e-posthanteraren du använder (exempelvis Outlook, telefonens/surfplattans e-postapplikation etc.).

Instruktion med serverinställningar för e-postPDF

Ingående e-postserver: mail.sandnet.se
Utgående e-postserver: smtp.sandnet.se

Utgående e-postserver kräver autentisering (kryssruta), detta ställs in i kontot för e-post.

Mer information om e-post och webmail

Samma e-postadress

E-postadressen förändras inte i samband med detta, utan behåller samma namn och domän som tidigare, exempelvis fornamn.efternamn@hos.sandnet.se.

Ta hjälp av Sandnet Support

Du som upplever problem att fylla i de nya servernamnen, vänligen kontakta oss i Sandnet Support på tel. 026-24 21 21 så hjälper vi dig.

Vi ber om överseende med detta och hoppas att du kommer tillrätta med
eventuella problem genom att använda de nya inställningarna!

Publicerad: 2014-05-12 18.08

Kontakta supporten

Öppettider

Alla dagar mellan kl. 07:00-23:00

Telefon

026-24 21 21

E-post

support@hos.sandnet.se

Chatt

Välkommen att chatta
med vår support!

Chatten är öppen alla dagar
mellan kl. 07:00-23:00.