Logo

Information till våra kunder om coronaviruset

Just nu påverkas vi alla av coronaviruset (Covid-19) och det rådande läget. Vi på Sandnet följer utvecklingen och uppdaterar löpande våra rutiner för att hålla våra medarbetare friska och kunna fortsätta erbjuda våra kunder bra service och leveranssäkerhet. Tillsammans kan vi hjälpas åt att minska smittspridningen.

Besök i våra lokaler

Vi tar för närvarande inte emot kundbesök eller studiebesök i våra lokaler.

Du kan hantera många av dina ärenden här på hemsidan, exempelvis i Tjänsteportalen om du har Sandnet i din lägenhet.

Om du behöver ställa frågor är du alltid varmt välkommen att kontakta Teknisk support eller hitta rätt hjälp under Kundservice.

bild

Besök hos våra kunder

Vi är för närvarande återhållsamma med besök hos våra kunder. Det innebär att vi har pausat alla fysiska besök för vår försäljningsorganisation, men kan välja att göra hembesök om vi ska ansluta nya kunder, åtgärda fel eller säkerställa driften av våra leveranser.

När vi besöker kunder följer vi en rutin för att besöket ska ske på ett säkert sätt både för dig som kund och för oss som medarbetare hos Sandnet.

Inför varje besök gör vi en riskbedömning och kan då behöva komma i kontakt med dig som kund. Vi informerar dig också om följande:

  • Vår personal som kommer hem till dig eller till din arbetsplats är symtomfri. Vi vill också säkerställa att du och övriga personer i hushållet är symtomfria.
  • För både din och vår personals skull ber vi dig att hålla dig i ett annat rum medan arbetet pågår.
    Vi vill alltid att du och övriga personer i hushållet håller avstånd.
  • Vid behov använder vi skyddsutrustning.


Omboka om du har symptom eller inte vill ha besök

Om du själv upplever symtom på Corona eller väntar på provsvar ska du kontakta Kundservice eller tidigare angiven kontaktperson för att boka om ditt besök. Du kan även omboka din tid om du i nuläget inte vill att vi utför planerade åtgärder i ditt hem eller i dina lokaler.

Om vi under ett kundbesök bedömer att det inte går att fullfölja uppgiften på ett säkert sätt kan det hända att vi måste avbryta besöket.


Tack! Tillsammans kan vi hjälpas åt för att minska smittspridningen

Sandviken Energi levererar samhällsviktiga tjänster och därför är vi extra måna om att inte smittan ska spridas hos våra medarbetare. Tack för att du som kund hjälper oss med detta genom att följa dessa instruktioner och respektera de rutiner vi har för kundbesök just nu.


Innehållet på denna sida uppdateras löpande.
Senast uppdaterat 2020-12-15